21.06.2010

Am trei zile libere pentru că părintele e în concediu. Aşa că am un fel de repaos, inutil de altfel, pentru că aici, în puşcărie, şi aşa nu faci nimic toată ziua. Paradoxal, deşi am atâta timp liber, nu am mai citit. Probabil că mediul ăsta ostil îmi afectează interesul pentru cultură. De altfel, am mai scris despre a fi intelectual aici, e mai rău decât a fi infractor în lumea liberă, acolo măcar există compasiune pentru bandiţi.
Ce mai viaţă am şi eu… Niciodată, până la 27 de ani, nu m-aş fi putut gândi că voi face puşcărie. Nu am avut, niciodată, nici cel mai mic contact cu legea. Am vrut să am parte de respectul oamenilor şi recunoaşterea valorii de către societatea asta. Pe cei care au făcut puşcărie îi vedeam nişte oameni de nimic, vrednici de tot dispreţul şi simţeam nevoia să fac o delimitare clară faţă de ei. Mă gândesc cum mă vede restul lumii acum pe mine. Şi mi-e greu. Nu am făcut nimic care să justifice prezenţa mea aici. Am fost şi sunt un cetăţean care şi-a plătit toate taxele şi impozitele, nu am comis nici un fel de infracţiune, iar pentru calitatea mea de funcţionar public de acum 10 ani de zile, pretinsă a fi cauza pentru care trebuie să ispăşesc această pedeapsă nu există o legătură de cauzalitate cu nicio corupţie. Dacă ar ştii toţi funcţionarii publici cât sunt de expuşi, nu cred că ar mai rămâne vreunul în sistem.

Lasă un răspuns

