14.07.2010

Anul trecut, pe vremea asta, eram în Franţa. De ziua lor naţională. Acum sunt aici. Pentru toată viaţa mea…
De când a fost avocatul pe la mine, tot îmi citesc dosarul. Deşi îl cunosc atât de bine, fiecare lecturare îmi aduce ceva în plus. Nu pot să nu mă revolt citind absurdităţile din el. Cât de puţină importanţă a avut faptul că eu am pledat nevinovat. Parcă am vorbit cu pereţii. Ei au ştiut de la bun început că trebuie să mă condamne, aşa că au creeat acest dosar prin inventarea de scenarii. Iar lucrurile nu au concis cu realitatea, au forţat adevărul judiciar să suporte doar versiunea lor. Dacă bine îmi aduc aminte, organele de cercetare trebuie să prezinte probe atât în acuzare, cât şi în apărare. Judecătorii, dacă ar fi avut dubii, ar fi trebuit să le contorizeze în favoarea mea. Nimic din toate astea nu s-a materializat, singurul lor obiectiv a fost condamnarea mea. S-a trecut peste principii juridice, morale, umane şi religioase doar pentru a avea acest caz. Oamneni care se presupune că sunt nişte exemple de înaltă moralitate şi apărători ai aflării adevărului şi înfăptuirii justiţiei, s-au transformat în călăi. Şi toată această ură a avut un singur beneficiar. Eu!
Motivele pentru care a trebuit să am parte de această eroare judiciară care mi-a schimbat ireversibil cursul vieţii îmi scapă. Din ce raţiuni am devenit sacrificabil şi apt în a deveni exemplul moralizator al luptei anticorupţie? Eram un tânăr funcţionar public ce îşi dorea , ca şi oricare alt om normal, dreptul la o viaţă decentă, recunoaştere socială şi profesională şi, mai ales, familie. De 6 ani însă, viaţa mea a devenit un Iad, mi-e şi greu să mă mai plâng…
Aş vrea să se termine acum, să crape-n mine inima odată!

Lasă un răspuns

