15.07.2010

Azi noapte, neputând să dorm, mă gândeam la implacabilitatea situaţiei în care mă aflu. Nimic din ceea ce văd nu mă ţine aici. Nu tu ziduri, nu tu gratii, nu tu gardieni. Ci doar o hârtie. Pe care cineva a scris un număr de ani. Nu un an sau doi, ci 5,6 ani. Pentru o crimă pe care nu am comis-o. Nu mai are rost să spun că nu o cunosc, că nu ştiu de ce sunt acuzat. Aş părea deplasat, doar sunt privat de libertate pentru asta. Şi gândul mă duce din nou la situaţia de fapt descrisă în condamnare. Controale, rambursări de TVA, Finanţe, mite…
Am solicitat să fie audiat ca martor şi presupus participant la o infracţiune pe colegul de echipă cu care am efectuat controlul şi care ar fi fost cel mai în măsură să spună ceva ţinând cont de faptul că anticorupţii susţineau că la momentul controalelor s-ar fi produs infracţiunea. Coleg care şi-a însuşit ca şi mine, rezultatul controlului. Şi a semnat ca şi mine. Nici măcar nu au vrut să-l audieze. Sau şeful meu direct, actualul director executiv. Numele lui apărea mai des decât al meu la începutul rechizitoriului. Şi el a semnat, în solidar, pentru controlul făcut la firma „denunţătorului”. (” Denunţător” între ghilimele pentru că deşi el apare ca atare în rechizitoriu, în acest dosar nu există denunţ. Sîc!). Ca şi directorii de atunci, plus vreo încă 3 funcţionari. Nu am nimic să-mi reproşez faţă de conduita mea de la acele controale sau de la controalele pe care le făceam în general. Dar cu toate astea, există doar un ţap ispăşitor. Pentru restul, lumea e neschimbată. Şi atunci nu pot să nu mă întreb de ce am avut parte de un alt tratament, acest tratament!

Lasă un răspuns

