Joi, 12 August 2010

A fost o zi insuportabilă. Nimic nu mai îmi place, nimic nu mai îmi e pe plac. Sunt extenuat.
Azi a fost o notăriţă pe la mine pentru împuternicirea de scoatere a cazierului judiciar. Îmi e necesar pentru cererea de graţiere. Bifez încă o procedură ale cărei şanse sunt aproape nule, în România nu aflarea adevărului e importantă, ci doar ceea ce poţi dovedi. Sigur, graţierea prezidenţială se poate realiza, dar oare e oportună pentru ei? Pentru că ştiu cum gândesc cei cu putere de decizie, iar cazul meu, cel al unui condamnat pentru corupţie, nu cred că se numără printre preferinţele lor. Nu mai are importanţă vinovăţia mea, ci doar raportarea statistică a încă unui caz de corupţie.
O victimă a sistemului nostru judiciar este victimă doar dacă moare şi apoi se află că a fost nevinovat. Dacă e cumva în viaţă, şi mai e şi privat de libertate, nu beneficiază de nici un fel de clemenţă din partea celor ce ar trebui să vadă un eventual abuz. Şi mai ales, ca deţinut, eşti perceput ca un subom fără nici un fel de drepturi cetăţeneşti. Şi dacă te afli în acest loc, chiar dacă eşti nevinovat, eşti perceput ca şi restul infractorilor, un monstru cu chip de om.
Să-mi spună cineva, atunci, cum mai poţi lupta pentru a-ţi susţine nevinovăţia şi pentru a îndrepta această eroare judiciară? Ce alternativă am?
S-a făcut seară, mirosul oraşului mi-a invadat simţurile. Cât de dor îmi este de viaţa mea… Cerul de amurg, de un roşu incandescent, îmi aduce aminte de priveliştea din balconul meu, acompaniată de vinul roze, bine răcit şi de feeriaunei nopţi de vară în casa mea.

Lasă un răspuns

