Luni, 16 August 2010

Am fost căutat de un ziarist de la România Liberă, vroia să ştie mai multe despre blog. Aş fi vrut să comprim toată povestea mea la direcţiile generale pe care vroiam să le urmez, scurte şi concise, dar povestea mea nu e deloc simplu de spus. Şi nu e scurtă. Mi s-a părut oricum pertinentă întrebarea reporterului: eu îmi susţin nevinovăţia, dar nu am fost oare judecat de instanţe diferite, în fond, apel şi recurs? Ce altă dovadă mai bună poate fi că judecata a fost una obiectivă!?
Da, e drept, am fost judecat de 3 instanţe. Prima m-a achitat pentru luare de mită, a doua, cea în apel, m-a judecat prin voinţa Floarei Grosu şi m-a condamnat fără să administreze nici un fel de probă suplimentară, iar Înalta Curte, instanţa de recurs, mi-a respins recursul fără o minimă verificare a apărării mele. Era în ziua scandalului Jipa şi Costiniu, 26 Martie. E mult mai uşor să motivezi o respingere decât să admiţi un apel, mai mult toate cele 90 de dosare din acea zi le-au respins.
Cum am mai spus, dosarul e atent construit şi are o aparenţă de legalitate, însă nimic din ceea ce am făcut nu e criminal. Evenimentelor care s-au petrecut în realitate li s-a distorsionat sensul şi au fost transformate în aparente fapte penale. Da, am fost în control la cele 2 firme ale lui Codo. Cum am fost şi la alte 600 de firme. Însă nu a fost nimic penal, mi-am respectat conştiincios îndatoririle de serviciu. Împreună cu colegul de echipă (întotdeauna echipele de control erau compuse din 2 inspectori), care nici măcar nu s-a considerat necesar a fi audiat pentru aflarea adevărului, mai ales că ei zic că a participat, cel puţin prin prezenţă, la comiterea acestor acte de corupţie…

Lasă un răspuns

