Luni, 2 august 2010

În fiecare dimineaţă, în momentele de după urletul diavolesc al sirenei, mă încearcă tot felul de simţăminte şi mai ales de gânduri. Gândurile, cel puţin, sunt atât de clare, încât ştiu că va trebui să le pun pe hârtie, ele sunt în forma lor brută, necenzurată. Însă apoi, când vine vremea scrisului, ele se disipează. În plus de asta, mi-e din ce în ce mai greu să scriu, informaţiile noi pe care le pot procura se referă exclusiv la mediul penitenciar, deci toate trăirile mele sunt legate, din păcate, de acest unic subiect. De multe ori mi-a trecut prin minte că noutatea din impresiile mele s-a cam pierdut, e redundent. Scriu mereu şi mereu aceleaşi lucruri, aceleaşi sentimente, aceleaşi frustări, aceleaşi chinuri…
La nivelul declarativ, sistemul penitenciar are menirea de a te reeduca, de a te face apt cu normele sociale şi, prin penitenţă, să te izbăvească de păcatele de care te-ai făcut vinovat.
La nivelul realităţii însă, e academia studiilor superioare în materie de infracţiuni. Totul îi pregăteşte pentru a face şi mai mult rău, mă rog, cei ce sunt infractori. Eu mă întreb, dacă nu eşti infractor şi dacă şi eşti închis pe nedrept, cum te modelează sistemul? Ieşi mai bun sau mai rău? Eşti izbăvit de păcatele tale lumeşti oare doar prin simpla alăturare cu nemernici?
Dar judecătorii incompetenţi care judecă doar după coperţile dosarelor, alăturarea lor de propriile victime condamnate pe nedrept, le pătează oare dosarele lor profesionale de imaculaţi? Dacă eu am sufletul atât de încărcat şi nu pot dormi nopţile gândindu-mă la ceea ce n-am făcut, mă întreb dacă ei, prigonitorii mei, pot dormi după ce au judecat atât de strâmb?

Lasă un răspuns

