Marţi, 17 August 2010

Am decis de acum să scriu în fiecare zi despre câte o încălcare a drepturilor omului, făcută în cazul meu. Sunt curios câte zile voi scrie despre asta, chiar dacă va fi o prezentare exhaustivă.
Am fost condamnat pe nedrept şi sunt nevinovat pentru comiterea infracţiunilor reţinute, deşi niciodată pe parcursul judecăţii nu mi s-a prezentat o învinuire clară, nici sub aspectul stării de fapt, nici în privinţa încadrării juridice a faptelor reţinute în sarcina mea. Viciile de care suferă rechizitoriul au pus în imposibilitate judecătorul fondului să-mi aducă la cunoştinţă, înainte de audiere, în mod precis şi complet, faptele de care am fost acuzat, încălcându-mi-se astfel dreptul la un proces echitabil şi dreptul la apărare. Am fost condamnat fără ca să ştiu exact ce am făcut, instanţa trebuia să indice cu exactitate care foloase au fost pretinse / acceptate pentru a se consuma fapta de luare de mită şi care au fost aferente faptei de trafic de influenţă. Mai mult, având în vedere că mi-a fost reţinută ca şi circumstanţă agravantă faptul că cele 2 infracţiuni sunt în formă continuată, instanţa trebuia să indice elementele sus menţionateîn raport cu fiecare act material în parte. Nici acum nu înţeleg cum se poate să fi condamnat de două ori pentru aceeaşi faptă, o dată pentru luare de mită, iar a doua oară pentru trafic de influenţă, însă pentru aceleaşi acte materiale. Nu înţeleg, dar asta nu înseamnă că nu am fost condamnat!
Este strigător la cer ca după 6 ani de proces, chinuitori, să nu fie în stare să-mi prezinte o învinuire exactă, ba mai mult să mă condamne. Modul în care mi-au stabilit vinovăţia e cel mai bine exemplificat de un pasaj existent atât în rechizitoriu, cât şi în hotărârile instanţelor: ,,Împrejurările în care au fost comise faptele precum şi poziţia nesinceră a inculpatului nu au permis organelor de anchetă şi instanţei de judecată să distingă valoric între obiectul valoric al infracţiunii de luare de mită şi cel al infracţiunii de trafic de influenţă…“ Legea nu prevede o asemenea distincţie, instanţa trebuia să îmi prezinte clar fapta şi infracţiunea. Mai mult, dacă instanţa avea dubii în ceea ce priveşte stabilirea vinovăţiei mele, aceste dubii trebuiau să-mi fie favorabile.

Lasă un răspuns

