Miercuri, 25 august

Calitatea morală a indivizilor de aici e perfect explicitată de un eveniment produs duminică la vizită. Fostul meu coleg de cameră, care a fost liberat de 2 săptămâni, a fost protagonistul principal al acestei scene. Omul fusese condamnat pentru furt auto şi executase peste 2 ani de puşcărie, ceea ce cred că pentru un tânăr de 23 de ani e foarte mult. Cu el mâncam, căpătasem în el cel puţin încrederea pe care o poţi avea într-un om animat de obiective comune cu ale mele.
Şi, ca să revin la subiect, duminică, exact la o jumătate de oră după ora la care au venit ai mei (el ştia că ei vin întotdeauna la acea oră), a intrat la sectorul vizite şi, sub nasul gardienilor, a spart o casetă de valori din care a furat o poşetă. Mai înainte de asta însă, şi-a lăsat buletinul pretextând că vrea să aibă o întrevedere cu un alt deţinut. Tot gândindu-mă la eveniment, nu pot să nu mă întreb asupra obiectivelor principale ale acestui furt, oare nu părinţii mei fuseseră vizaţi? Oricum, ideea e că omul se va întoarce la puşcărie pentru că el a fost eliberat condiţionat, va face restul de pedeapsă. Dar cât de prost poţi fi încât să vii să furi de la puşcărie, conştient fiind că ai plecat de acolo de 2 săptămâni?
De asta mi-e frică, ca nu cumva prezenţa mea aici să fi stârnit ideile unora pentru pont. Am mare grijă în a nu-mi trăda adresa mea sau a părinţilor mei, de a nu contamina şi mai mult existenţa mea şi a familiei mele de cetăţeni cinstiţi şi oneşti, cu mizeriile acestui sistem….
Este suficient că sunt eu aici!

Un răspuns to “Miercuri, 25 august”

  1. frumos blog .io iti trimit salutari is raul..:) sa ai grija de tine..si sa sti ca te asteapta lumea afara….:) sa ai sanatate si tot ce vrei.:) mi dor de tine.:)

Lasă un răspuns

