Vineri, 03 septembrie 2010

Mama mea îmi tot spune că mă grăbesc în acţiunile mele, dar că îmi înţelege lipsa de încredere în sistemul nostru de justiţie. Ce om normal la minte ar mai avea încredere într-un sistem care ar trebui să îndrepte răul, nu să-l facă, un sistem care te ia de pe stradă şi te bagă-n închisoare doar pentru că poate?
Şi tot ea îmi zicea că, dacă ar fi mers mai repede atunci la procurorul Sandu Marin, poate că acesta nu ar fi fost atât de doritor să-mi facă rău. Asta nu cred, un om cu un suflet atât de întunecat şi atât de avid de putere nu ar fi acţionat altfel din raţiuni emoţionale. Cum am mai spus, nenorocirea a făcut ca în viaţa asta să-i întâlnesc pe aceşti oameni, destinul meu a fost influenţat pe veci de interferenţa cu aceşti reprezentanţi ai justiţiei.
Îmi aduc aminte de episodul arestului preventiv, când încă eram la dispoziţia procurorului. Timp de opt săptămâni, în faza de cercetare penală şi eram la dispoziţia P.N.A., Sandu Marin mi-a refuzat constant dreptul la vizită din partea familiei, fiind ţinut într-o izolare totală faţă de realitate. Stăteam într-o cameră mică şi insalubră, fără lumină naturală, pe arestul Poliţiei, fără pix şi hârtie, fără TV, radio sau presă, toate informaţiile primite fiind doar de la anchetatori. Şi ei îmi spuneau că ziua urmăroare urmează să-l aresteze pe tatăl meu, pe iubita mea de la acea vreme dacă nu colaborez în sensul denunţării unor colegi de-ai mei. Şi eu eram atât de confuz. Nu făcusem nimic penal şi nu ştiam ce se vrea de la mine. Plus de asta, acea manieră discreţionară de a rezolva o problemă, în care cuvântul procurorului era legea, înlocuise orice fel de garanţie procesuală privitoare la un proces echitabil. Eu, cetăţeanul, fusesem înlocuit cu eu, infractorul. Orice prezumţie de nevinovăţie îmi fusese înlăturată brusc, peste noapte, într-un caz de corupţie în care nici măcar nu există denunţ, ca să nu mai vorbim de vinovăţie…

Lasă un răspuns

