Luni, 06 septembrie

Reflectând la absurditatea şi grotescul acestui proces, nu pot să nu remarc modul mişelesc în care viaţa unui cetăţean onest a fost transformată în Iad. Eu eram apărător al legii, un funcţionar public ca şi atâţia alţii. Nu aveam o vilă somptuoasă, aveam o garsonieră de 23 m pătraţi, cumpărată înainte să intru în Finanţe, nu aveam maşină personală ci mă foloseam ocazional de maşinile familiei, nu aveam un stil de viaţă exuberant şi risipitor, ci cheltuiam atent remuneraţia submediocră primită de la stat, de zece ori mai puţină decât a unui procuror şef al D.N.A.. La serviciu încercam să fiu un bun inspector, un eficient profesionist, mi-am respectat cu rigurozitate atribuţiile de serviciu, ştiam că doar aşa puteam avansa în ierarhia profesională. Toate astea nu au mai contat atunci când un individ certat cu legea, arestat în nişte dosare de fals şi înşelăciune, a fabulat mărturii împotriva tuturor celor care au avut neşansa de a intra în contact cu el.
Între cuvântul lui şi cuvântul meu s-a pus semn de egalitate. El, un individ certat cu legea şi dornic să scape de puşcărie, eu, un funcţionar public ce prin calitatea mea sunt numai bun pentru a fi anchetat de P.N.A.. De fapt, simplificând la absurd tot acest proces, cam aşa a şi arătat. „E adevărat că numitul ţi-a dat?”. „Domnule procuror, nu e adevărat, nu ştiu despre ce vorbiţi…”. „Bine, începem acţiunea penală împotriva ta!”. ” Dar domnule procuror, nu am făcut nimic…”. Şi, din momentul din care am fost arestat preventiv, demonstraţia vinovăţiei mele a fost evidentă, mult prea evidentă pentru toată lumea, astfel încât tot ceea ce am susţinut în apărarea nevinovăţiei mele a devenit inutil!

Lasă un răspuns

