Joi, 09 septembrie

Mama mea, mi-a dat la vizită un rozariu ce a aparţinut cardinalului Todea Alexandru pe care l-a primit de la femeia care l-a îngrijit pe cardinal şi care locuieşte în casa acestuia aflată în vecinătatea casei părinţilor mei. Îmi aduc astfel aminte, tânăr fiind, de compasiunea şi admiraţia pe care o simţeam faţă de acel om pentru că făcuse 18 ani de puşcărie pentru credinţa lui. Citisem despre ororile petrecute în închisorile comuniste şi era dureros de văzut efectul lor asupra trupului acelui om care, în ultimii ani din viaţă, fusese paralizat. Ştiu că-mi era greu mie ca şi simplu cetăţean, să-mi justific necesitatea societăţii de a-l priva atâta timp de libertate. Ce crimă putuse face acel bătrân inofensiv încât să se impună o aşa lungă perioadă de închisoare? Apoi, cu superficialitatea omului convins că lui nu are cum să i se întâmple un lucru similar, respectiv să facă puşcărie, combinată cu ignoranţa tinereţii, făceam abstracţie de drama acelui om. Între dimensiunea spirituală şi cea materială, marea majoritate a noastră va alege întotdeauna materialul, eram prea preocupat de micile mele probleme zilnice. Timpul a trecut şi m-a pus într-o situaţie asemănătoare, acum. Nu la acel nivel bineînţeles, dar acum trec şi eu prin drama nevinovatului care face puşcărie. Şi urul, şi mă zbat, şi mă lupt….
Dar cui îi pasă? Toată lumea, în egocentrismul individual, se preocupă doar de problemele personale zilnice. „Bine că nu am fost eu…” şi această filozofie pune lumea îm mişcare. „Eu nu am cum să ajung în puşcărie…”, gândesc toţi, neştiind cât de aproape poate fi iadul de ei.

Lasă un răspuns

