Miercuri, 08 septembrie

În 2004, când eram arestat preventiv, aveam cel puţin speranţa, lunar, că pot fi pus în libertate, iar la finalul procesului, că îmi va fi recunoscută nevinovăţia. Acum, nici cel puţin speranţă nu mai am, soarta îmi e pecetluită definitiv şi irevocabil. Atunci, timp de opt luni, Tribunalul mă punea în libertate, dar Curtea de Apel, prin preşedinta de atunci, Floarea Grosu, casa hotărârea şi prelungea măsura arestului. De fapt, Grosu a judecat cinci din cele şapte recursuri la măsura arestului preventiv. Se vedea chiar şi din atitudinea ei aversiunea pe care o avea faţă de mine. În septembrie 2004, ea emite chiar o adresă în care ma intitulează „condamnat”, atepronunţarea ei ca judecător fiind mai mult decât explicită. Dar un judecător care se antepronunţă nu mai are dreptul legal şi moral să judece într-o cauză, ceea ce la mine nu s-a întâmplat. Dimpotrivă, Grosu mă judecă chiar ea în apel şi dintr-o achitare, transformă hotărârea Curţii într-o condamnare la cinci ani şi şase luni. Fără să se administreze alte probe. Fără să facă o analiză a probelor deja existente şi fără să-şi motiveze juridic hotărârea luată. Sunt condamnat printr-un act unilatreal de voinţă, o manifestare explicită a unei răzbunări personale. Bine, bine, vor spune mulţi, dar hotărârea Curţii nu e definitivă, ai mai fost judecat de o instanţă, respectiv Înalta Curte, care a menţinut decizia din apel.
Da, e drept, am fost judecat şi de Înalta Curte care mi-a respins recursul. Dar tot am rămas o eroare judiciară, nimănui nu i-a păsat că un cetăţean nevinovat va face puşcărie…

Lasă un răspuns

