Luni, 20 septembrie

De fiecare dată când mă izbesc de superioritatea autoimpusă a gardienilor mei, îmi vine să zâmbesc. Acea poziţionare superioară şi clară faţă de persoana ta, deţinutul, este prezentă în fiecare moment din dialogul cu oricare din membrii personalului, ei încercând să impună delimitarea a însăşi societăţii faţă de abominabilele fapte presupuse a fi savârşite de tine.
Pentru ei, compasiunea şi înţelegerea sunt reglementate prin prisma obligaţiilor lor de serviciu, pe undeva este normal să-ţi pierzi sensibilitatea emoţională naturală atunci când vezi zilnic acelaşi gen de oameni, infractorii. Pentru gardieni, orice individ aflat în spatele gratiilor vinovat sau nu, este un subiect al interesului lor penitenciar şi deci tratat ca atare. Dacă cineva este în închisoare, trebuie să fi făcut ceva pentru a-şi merita prezenţa în acest loc. Nu e de blamat. Doar că uman au devenit şi ei aidoma subiecţiilor pe care trebuie să-i păzească. Dar cum am spus, e normal, aici nu e şcoală de maici!
Poate din această cauză percep atât de negativ atitudinea supreveghetorilor legată de lipsa lor de empatizare la problemele tale ca om, nu ca deţinut. În cazul meu particular, cum am mai scris şi mai demult, nu prea mai are importanţă vinovăţia mea. Nu că aş fi vinovat. Dar a-ţi clama inocenţa în puşcărie este o eroare gravă, rişti din start să-ţi pierzi credibilitatea. Dar acest coşmar va trebui să se termine la un moment dat. Şi eu am avantajul capital al timpului. Sunt nevinovat şi adevărul, oricât de târziu se va întâmpla asta, chiar şi după moartea mea, tot va ieşi la suprafaţă. Eu nu mai lupt pentru a nu mai face puşcărie, eu lupt acum doar pentru a-mi demonstra nevinovăţia, pentru a demonstra grava eroare judiciară care mi-a fost făcută!

Lasă un răspuns

