Luni, 27 septembrie

Sâmbătă a fost la mine actualul meu avocat. Felul în care vorbea despre caz şi detaşarea faţă de problemele privării de libertate pe nedrept mi-au arătat încă o dată că nu sunt decât un caz statistic, nu un om. Adică vom face şi vom drege, odată şi odată tot vei fi pus în libertate. Pentru el şi restul lumii nu există presiunea zilnică chinuitoare a detenţiei, există doar soluţii juridice şi termene. Pentru ei doi ani înseamnă mâine, pentru mine mâine înseamnă o aşteptare îndelungată. Şi am obosit. Nu fizic, aici stau toată ziua şi nu fac nimic, ci psihic. Toate speranţele pe care mi le-am făcut şi care s-au dovedit deşarte, s-au întors împotriva mea. Am obosit să mai spun că locul meu nu e aici, am obosit să-mi demonstrez inocenţa. Întotdeauna crezusem că între acţiunile şi repercursiunile din cursul vieţii este o legătură de cauzalitate, dacă faci ceva bun, ai parte de ceva bun, dacă faci rău, ai parte de rău. Nu ştiu ce am făcut pentru a-mi justifica prezenţa aici. Oricum, norocul şi şansa au fost determinante în a genera evenimentele care m-au adus aici, nu pot cuantifica în ce măsură capacitatea mea de a relaţiona şi de a înţelege mediul a influenţat actuala stare de fapt.
Generaţia mea, la vârsta asta, e compusă, în marea lor majoritate din indivizi realizaţi profesional, cu familii, cu copii, cu un trai normal. E dureros pentru mine să accept faptul că ultimii şase ani din viaţa mea plus încă trei vor fi legaţi de acest proces absurd, că soarta mea, în lipsa ajutorului divin şi a şansei s-a transformat în acest iad. Viaţa mea a fost sacrificată pentru nevoia acestei societăţi de a genera cazuri rezolvate de corupţie!

Lasă un răspuns

