Marţi, 28 septembrie

Gândidu-mă la prezent şi mai ales la trecut, observ că problemele mele au generat celor care m-au cunoscut o reacţie de delimitare, de punere la adăpost de răul meu, ca nu cumva acesta să fie transimisibil, ca o cimă. Simpla atingere a mea să contamineze. M-am lovit de acest fenomen chiar şi din partea unora dintre membrii propriei mele familii. Egoismul individual a primat, teama de a nu fi implicat într-o luptă inechitabilă s-a făcut simţită. Toată lumea care a intrat în contact cu cazul meu s-a bucurat, chiar dacă numai la nivel subconştient, de faptul că doar eu sunt afectat. Că ei au scăpat…
Analizând acestea, nu pot să nu am o reacţie de descumpănire, tot ceea ce crezusem a devenit neconform cu realitatea prezentă a zilelor noastre. Experienţele trăite până acum m-au făcut incredibil de neîncrezător în bunătatea nativă a omului, predispoziţia naturală a omului înspre a face rău, nicidecum de a-şi ajuta seamănul aflat în necaz.
Este mult mai uşor să dai sfaturi sau să-ţi manifeşti verbal compasinunea decât să contribui în mod real la îndepărtarea unei injustiţii sau să ajuţi în mod concret pe cineva aflat la ananghie. Dar probabil asta e viaţa…
Erorile judiciare au existat şi vor exista întotdeauna, oamenii condamnaţi pe nedrept au existat dintotdeauna în istoria umanităţii. Este doar o problemă de percepţie, de unghi de vedere, atâta vreme cât o judecată subiectivă şi părtimitoare îşi manifestă puterea, capete vor cădea. Eu am fost odată un inspector onest şi un cetăţean demn. Nişte magistraţi m-au transformat însă într-un nimic, într-un rebut aflat în coşul de gunoi al societăţii. Definitiv şi irevocabil!

Lasă un răspuns

