Miercuri, 29 septembrie

Tot citind şi recitind hotărâri ale Curţii Europene a Drepturilor Omului, îmi dau seama cât de departe mă situez faţă de exigenţele lor în ceea ce priveşte admisibilitatea cererii mele. Handicapul meu profesional, acela de a fi economist şi nu jurist, mă face incapabil să înţeleg sistemul şi procedurile de urmat în vederea maximizării şanselor de reuşită. Oare de ce e nevoie pentru ca cineva să vadă nedreptatea care mi s-a făcut?
În plus, durata procedurilor cu siguranţă va depăşi momentul liberării mele condiţionate, aşa că ar fi tardiv. Mi-e tare greu să-mi tot justific eşecurile continue legate de acest proces, nimic din tot ceea ce am făcut în apărarea mea nu a fost bine.
Să fie oare valid sfatul lui Ghere de la începutul încarcerării, acela de a-mi accepta detenţia şi de a nu mai cheltui timp şi resurse pentru a ieşi de aici? Pentru societate sunt şi voi rămâne un criminal, un om de nimic, nevrednic de îndurare, familia mi-e distrusă, iar eu, ca cetăţean liber, sunt lipsit de viitor. Pentru ei, am fost ales exemplul moralizator al unei lupte anticorupţie, lipsită de eficienţă până în prezent, dar care are alocate resurse extraordinare.
Acestui sistem diabolic, eu, un simplu cetăţean, am fost oferit drept ofrandă. Cum e posibil să te împotriveşti unui mecanism ce conţine mii de poliţişti, procurori şi judecători, a căror unic scop e acela de a condamna? Cum să li te opui? Însăşi simpla mea susţinere a nevinovăţiei a declanşat represiunea lor virulentă, nu am avut nici măcar dreptul de a mă apăra, sau mai bine zis, rezistenţa mea i-a îndârjit în tenacitatea lor în a demonstra veridicitatea adevărului lor.

Lasă un răspuns

