Marţi, 05 octombrie

În această societate, între valorile morale declarate şi cele reale, există o diferenţă uriaşă. Toată lumea le clamează, presa le foloseşte, biserica te moralizează, mamele îşi dojenesc odraslele. Însă, în afara aparenţei date de cuvinte, nimeni nu crede în ele. Mă rog, majoritatea. Totul se derulează după regulile junglei urbane, nu trebuie să-ţi dea în cap pentru a-ţi lua agoniseala, se poate apela la simulacrul nostru de justiţie şi mai apoi la un executor judecătoresc. Delaţiunea şi înşelăciunea sunt folosite şi apreciate de toţi. De la escrocul care emite cecuri false şi până la preotul care predică una şi face alta, totul se învârte în jurul capacităţii de a câştiga mai mult decât ceilalţi. Indiferent că vorbim de bani, putere sau influenţă. Îmi vine să râd când mă gândesc că am trimis memorii unor organizaţii care se ocupă cu apărarea drepturilor omului. Din păcate, pentru ca ei să se ocupe de cazul tău trebuie să fi ţigan, sau homosexual sau minoritar etnic. Un cetăţean de etnie română, cinstit, fost funcţionar, credincios, nu prezintă importanţă. Apartenenţa mea la normalitate îmi dau seama că generează tratamentul ostil asupra-mi, aceste organizaţii şi nu numai (am petiţionat toate instituţiile şi organizaţiile care mi-au venit în cap) nu doresc să ajute un cetăţean normal, lipsit de aura ciudăţeniei sau a anormalităţii.
Spun normal pentru că mie greu să mă definesc altfel. Şi iarăşi va trebui să repet „ajutorul” la mine nu înseamnă ca cineva să comită un abuz sau o nedreptate favorizându-mă, nu vreau decât să beneficiez de dreptate, de un tratament echitabil, nu de luptă anticorupţie, să mă asculte cineva. Vreau ca şi cuvântul meu să conteze!

Lasă un răspuns

