Miercuri, 06 octombrie

Pe zi ce trece similitudinile dintre condiţia de sclav şi cea de deţinut devin din ce în ce mai evidente. În copilărie, cărţile cu poveşti despre sclavi îmi înfierbântau imaginaţia, însă, pe atunci, mi se părea că sclavagismul era un atribut al unei ere trecute şi primitive, credeam că posibilitatea dominaţiei omului prin această formă de subjugare fusese înlăturată. Făcând o analiză sumară a condiţiei mele prezente, regăsesc însă multe din atributele condiţiei de sclav.
În primul rând, libertatea, care mi-a fost luată discreţionar şi inutil, pentru nişte aberante, absurde şi mincinoase acuzaţii. Nu am săvârşit nici una din cele trei infracţiuni reţinute, nu sunt nici corupt şi nici furnizor de informaţii. Vinovăţia mea a fost doar în mintea prigonitorilor mei, în ambiţia şi necesitatea acestei societăţi de a avea cu orice preţ exemple moralizatoare ale luptei anticorupţie, eu nu am făcut nimic criminal, faptul că mi-am apărat frenetic nevinovăţia nu poate genera o asemenea virulenţă din partea prigonitorilor mei.
În al doilea rând, dispreţul manifestat de prigonitori mei faţă de viaţa unui om. Ei au anulat nu numai o perioadă de cinci ani şi jumătate din viaţa mea, ci toată pregătirea mea educaţională şi profesională împreună cu visele şi aspiraţiile mele la un cămin, la o familie fericită. Calitatea mea de om a fost redusă doar la o existenţă biologică, alăturarea cu infractorii te transformă într-unul din ei, cel puţin din punctul de vedere al societăţii, eşti ceea ce sunt şi restul.
În al treilea rând, credibilitatea. În momentul în care a început vânătoarea de vrăjitoare, între cuvântul meu şi cuvântul unui escroc, nu numai că nu s-a pus semnul egalităţii, ci acesta a fost creditat în totalitate cu credibilitate, toate susţinerile mele devenind nule. Un sclav nu are cuvânt, el nu se poate apăra.
În al patrulea rând, lipsa egalităţii de tratament între mine şi alte cazuri similare. Beneficiez de acest tratament de şase ani, în condiţiile în care toată existenţa mea a fost onorabilă şi cinstită. Doar un sclav este judecat arbitrar şi mişeleşte, aşa cum am fost judecat eu!

Lasă un răspuns

