Marţi, 12 octombrie

Ca la fiecare incursiune în necunoscut, nu am ştiut la ce să mă aştept astăzi odată cu venirea cursei. Simţămintele care te încearcă sunt copleşitoare, e un amestec de frică şi teroare care se combină. Cred că mă repet, dacă eşti un om rău, un infractor uns cu toate alifiile, probabil că îţi face plăcere. Eu, cetăţeanul normal, am experimentat însă astăzi o gamă variată de sentimente negative. În periprul meu, deşi am încercat din răsputeri să evit contactul cu cât mai multe experienţe din mediul penitenciar, am trecut pragul a şase puşcări.
De fiecare dată, te simţi ca un miel între lupi. Privirile scapără, rânjelile se iţesc, intenţiile se materializează. În fiecare grup, doar doi-trei sunt vocali şi agresivi, restul aşteaptă amubuscada, pregătiţi să sară şi ei. Şi singurul gând care îmi venea în minte era oportunitatea sau mai bine zis analiza între câştigul venirii la Bucureşti pentru contestaţie şi această situaţie îngrozitor de stresantă. Oare merită?
Asta cred că spune ceva despre angoasa situaţională şi intensitatea emoţiei negative pe care o poate percepe un individ pus în situaţia mea. Oricum judeci, la final tot prost iese. Acea stare de anticipare a situaţiei din cameră, de previzionare a comportamentului ce va trebui urmat, de relaţionare socială capabilă să dezamorseze situaţiile escaladante, presupune un consum energetic imens. Nu frica de coerciţie fizică, nu mă pot teme de un alt om, ci paralizia generată de stres, de ameninţarea constantă asupra-ţi, este factorul determinant al acestei paranoia.

Lasă un răspuns

