Miercuri, 13 octombrie

Deşi de dimineaţă m-am trezit cu o stare generală foarte proastă, acum mi-am mai revenit. Mă simt slăbit, poate şi pentru faptul că de luni seara nu am mai putut să mănânc. Am avut parte de o primire neutră în cameră, am primit un loc decent de dormit. Toată angoasa mea şi toate temerile mele au fost spulberate de tratamentul neutru la care am fost supus aici. Singurul aspect negativ ce mă scârbeşte rămâne totuşi mizeria generalizată de aici.
Mi-e foarte greu să exprim în cuvinte tot ceea ce văd, oricum, în comparaţie, Penitenciarul Tg.Mureş e un hotel de cinci stele. Aici e acea imagine apăsătoare din filmele sovietice, cu un univers în sine, guvernat după legi proprii. Până şi maidanezii, cei atât de prezenţi în peisajul bucureştean, patrulează prin curtea mică şi infectă, din care un canal îşi revarsă dejecţiile generate din încăperea situată la câţiva metri mai încolo, pe post de grup sanitar. Grup sanitar ce conţine toaletă, duşuri şi chiuvete în aceeaşi încăpere minusculă, întunecoasă, fără geamuri, cu un miros pestilenţial şi care deserveşte 50 de oameni. Budele turceşti sunt înfundate de dejecţii, orice contact cu ele poate presupune alunecare şi, mai apoi contaminare.
Despre spaţiile de dormit pot spune că nu au restricţii în ceea ce priveşte fumatul şi consumul de droguri, normele europene privind separarea fumătorilor şi nefumătorilor nu se aplică, iar în ceea ce priveşte condiţiile de cazare ele sunt perfect definite de noţiunea de ţigănie. O ţigănie variată, ca şi membrii comunităţilor ce îşi duc existenţa aici. Păduchi, ploşniţe (am prins deja vreo patru), rufe atârnate, paturi suprapuse şi înghesuite, vacarm, mirosuri, răutate, mizerie sufletească, gri, droguri, violenţă, incultură, manele şi multă, multă disperare şi deznădejde în sufletul meu!

Lasă un răspuns

