Joi, 14 octombrie

Azi e încă una din zilele importante din viaţa mea. O aştept de la încarcerare, din acea fatidică zi de 02 aprilie, în Vinerea Mare a Paştelor. Nu prea am reuşit să dorm, la ora şase eram deja în picioare. O teamă surdă mi-a cuprins sufletul. Dacă azi mi se va respinge contestaţia, aşa cum până acum mi s-a respins orice posibilitate de a avea o judecată dreaptă? Dacă răul nu va înceta? Dacă viaţa mea va fi la fel de neimportantă?
La ora şapte am fost dus în camerele de aşteptare, alături de alţi deţinuţi justiţiabili. O lume foarte pestriţă, în majoritate covărşitoare ţigani. Un drogat s-a apucat să-l bată pe unul acolo, în faţa gardienilor. Nu a intervenit nimeni. După ce l-a lăsat lat pe ăla, a dat o tură prin cameră, studiind feţele celor prezenţi, apoi a venit la mine. Mi-a spus că am faţă suspectă. Am zâmbit. Înseamnă că şi ţiganii sunt rasişti, eu sunt alb. A simţit că nu mi-e frică de el, aşa că şi-a ales o altă victimă.
Am trecut de filtre şi apoi ne-au dus, înghesuiţi într-o singură maşină, până la spaţiile de deţinere ale Tribunalului Bucureşti. După vreo oră, o altă dubă m-a preluat doar pe mine, pentru Înalta Curte. Am intrat printre primii în sală, unde, imediat, am şi fost audiat. Toţi cei dragi mie erau în sală, oameni deosebiţi şi prieteni adevăraţi. Motivele avocatului au fost expuse rapid şi concis. Încercam să citesc pe faţa celor trei judecători ceva, un zâmbet, o schiţare a vreunei emoţii. Preşedintele de şedinţă, un bărbat de vreo 50 de ani, o judecătoare tânără şi o judecătoare mai în vârstă. Nu am sesizat nimic, poate doar iritare. „Ce mai vrea şi ăsta?”, păreau a spune. Pe când mi-a venit rândul să vorbesc, toate ideile mele măreţe şi convingătoare s-au disipat şi s-au concretizat într-un discurs scurt. Ce aş putea oare să mai spun în afara faptului că fac puşcărie nevinovat…?

Lasă un răspuns

