Luni, 18 octombrie

Când draga mea Mia m-a anunţat astăzi despre faptul că mi s-a respins contestaţia, am simţit-o că are o strângere de inimă. Săraca, nu ştia cum să-mi dea vestea. După tonul ei, crezusem că s-a întâmplat ceva rău cu ai mei. Dar când mi-a zis că doar contestaţia mi s-a respins, am răsuflat uşurat. Mă aşteptam să fie aşa.
Miracolele se pot întâmpla oricui, dar nu mie. Mie trebuie să-mi fie interzis să sper. Probabil că păcatele mele sunt atât de mari, încât nu mai merit nimic pe lumea asta. De asta nu pot înţelege încăpăţânarea divină în a mă ţine în viaţă. După tot chinul acesta, la care sunt supus de şase ani, ce mai vrea Dumnezeu să-mi arate? Oare doar după ce îmi voi pierde minţile, va considera că e satisfăcut? Eu îi pot da deja satisfacţie, de multe ori mă întreb dacă integritatea mea mentală mai există.
Privarea de libertate, mai ales atunci când eşti nevinovat în raport cu acuzele care ţi se aduc, este devastatoare. Îţi lichefiază voinţa şi îţi paralizează sufletul. Până acum am reuşit să mă menţin, făcând abstracţie de tot ceea ce mă înconjoară, oameni şi locuri. Acum, când simt că nu mai am nici o speranţă, devin ca o navă în derivă. Mi-e greu să mă mobilizez.
Azi, spre exemplu, am fost incapabil să mă mai dau jos din pat după aflarea rezultatului. Şi nu din cauza faptului că îmi pusesem toate speranţele în soluţionarea pozitivă a acestei contestaţii, ci pentru că m-a cuprins o lehamite teribilă faţă de viaţa asta. Îmi doresc atât de mult ca Dumnezeu să-mi anuleze existenţa, încât simt că nimic altceva nu mai contează…

Lasă un răspuns

