Miercuri, 20 octombrie

În ultimele zile, tot reflectez la atitudinea judecătorilor în cazul meu. Cred că am o problemă de atitudine. De fiecare dată când am apărut în faţa lor, mi-am bazat pledoaria pe înţelegerea şi pe capacitatea lor de a empatiza. Gravă eroare, în sufletul lor hâd primează doar puterea şi privilegiile, nicidecum valorile morale clamate în desfăşurarea actului de justiţie.
Pentru ei, nu aflarea adevărului este importantă, ci doar acoperirea cu laurii victoriei în cazul urmăririi liniilor directoare a actualelor obiective politice ce se obţin printr-o condamnare a unui caz de corupţie, precum şi crearea unei reputaţii de judecător inflexibil şi dur.
În esenţă, totul se bazează pe raportările şi evaluările activităţii lor de către superiori. Deci, singura lor problemă ar fi pierderea privilegiilor. Şi asta se realizează doar prin presiune. Din această cauză, cred că ar fi fost mai bine să-mi axez discursul destinat judecătorilor pe posibilitatea demascării implicării lor în muşamalizarea acestui caz şi nu pe compasiunea lor. Eu nu vreau mila sau compasiunea nimănui, eu vreau ce e al meu şi nimic mai mult. Nu cer nimănui să-mi facă o favoare sau să comită un abuz ajutându-mă, cer doar să mi se facă dreptate. Dreptatea mea!
Am scris preşedenţiei, procurorului general şi altor instituţii nu pentru a obţine mila lor, le-am scris în speranţa îndreptării acestei erori judiciare. Am scris crezând că ei au capacitatea instituţională de a face dreptate.
În schimb, răspunsurile lor negative mi-au confirmat ipoteza neacordării milei lor, nu şi-au manifestat decât clemenţa sau mai bine zis, lipsa ei. Dar ceea ce cer eu nu e milă, eu cer să-mi fie respectat un drept constituţional!

Lasă un răspuns

