Joi, 21 octombrie

Din cauza faptului că am un somn foarte uşor, dimineţile în care sunt trezit de venirea apelului constituie o adrevărată binecuvântare din cauza plăcutei reverii generată de primele clipe de inconştienţă de după trezire. Atunci, nu am nimic în minte, poate doar continuarea vreunui vis. Pot fi, preţ de câteva clipe, un om normal.
Dar apoi, locul, situaţia şi oamenii din juru-mi îmi arată realitatea vieţii mele cotidiene. Cred că a rămas printre puţinele momente pe care mi le mai doresc. Aş vrea ca totul să se sfârşească odată. Să nu mai fie zidurile, gardienii, miasmele a 30 de trupuri dintr-o cameră, abuzurile semenilor mei împotriva mea, lipsa de educaţie şi cultură din juru-mi şi alte asemenea. Aş vrea ca viaţa mea chiar să însemne ceva, să nu mai fiu judecat cu atâta cruzime de către semenii mei pentru ceva ce nu am făcut.
Mi-am urlat neputinţa şi l-am implorat pe Dumnezeu să facă dreptate. Nimic. Cât oare mai pot să îndur? Şi pentru ce crime am fost pedepsit atât de aspru? Oare ceea ce simt eu este atât de anost încât nu prezintă credibilitate? Discutând pe aici cu unul sau cu altul, se simte un curent general de neîncredere în tot ceea ce înseamnă justiţie. Zeci de ani de puşcărie daţi degeaba, vieţi care puteau fi salvate şi multă suferinţă care putea fi evitată. O lipsă totală de discernământ, responsabilitate şi umanitate din partea judecătorilor. Bineînţeles, marea majoritate a celor de aici îşi merită soarta. Dar sunt şi câţiva ca mine care au fost nedreptăţiţi flagrant şi nimeni nu a mai vrut să vadă nedreptatea, astfel că au făcut tot posibilul în a acoperi abuzurile. Oare un judecător integru nu ar fi trebuit să se sesizeze şi să facă ceva?

Lasă un răspuns

