Vineri, 22 octombrie

Nu am crezut vreodată că îmi voi dori să mă reîntorc la Penitenciarul Târgu-Mureş. Oricât ar suna de cinic, în momentul ăsta nu mă gândesc decât la asta. E ca în bancul acela cu rabinul şi Itzic, când îi zice rabinul să-şi bage, scuccesiv, întâi porcii, şi mai apoi caprele, în casă, ca la final, după ce scoate animalele din casă, să realizeze cât confort e. Cam aşa e şi la mine.
Întadevăr, se pot genera condiţii de detenţie mult mai grele decât cele cu care sunt obişnuit în regiunea natală. Acum ştiu. Dar tot detenţie rămâne, iar locul meu nu e aici, nu am făcut nimic care să merite prezenţa mea aici. Însă relele tratamente la care sunt supus pe nedrept de către un stat de drept care ar fi trebuit să mă apere, m-au redus, ca individ, doar la o existenţă biologică. Un stat în care m-am achitat conştiincios de toate obligaţiile, întâi ca şi funcţionar public şi mai apoi ca şi contribuabil. Deşi ei au încercat din răsputeri să schimbe statutul meu, să mă transforme într-un criminal şi într-un om de nimic. Cât am activat în Finanţe, am cunoscut o groază de oameni, nu a existat niciodată nici cea mai mică reclamaţie privind comportamentul meu profesional. Cu toate astea, acuzele unui procuror orbit de ambiţie şi de dorinţa de realizări profesionale au structurat un dosar care a generat această condamnare ireală. Judecători care doar ar fi trebuit să fie garantul înfăptuirii justiţiei, să pună în balanţă toate argumentele, atât pro cât şi contra, să respecte ad-literam procedurile prevăzute de lege, s-au transformat în călăi nemiloşi, inumani şi foarte dornici de sânge…

Lasă un răspuns

