Joi, 28 octombrie

Transportul efectuat de deţinuţi pe cursa ce leagă Jilava de Mureş este un calvar. Grozăvia şi urâţenia experienţei depăşeşte cu mult imaginaţia omului liber, de fapt şi eu am prea puţine cuvinte pentru a descrie monstruozitatea. Ştiu doar că, pe tot parcursul cursei, m-am întrebat de ce îmi face asta Dumnezeu.
Treci în acea stare apropiată de inconştienţă în care simţurile îţi devin anoste, funcţionezi într-un fel de regim de avarie. Toată suferinţa şi amarul ultimelor luni parcă se concentraseră în aceste clipe, toate speranţele mele legate de o existenţă normală s-au colapsat, provocând o implozie sufletească totală.
Îmi amintesc că pe cursă, m-am simţit abandonat. Abandonat de societate şi de oamenii care ar fi trebuit să vadă adevărul şi să înfăptuiască dreptatea recunoscând neimplicarea mea criminală din spatele acuzelor acestui proces.
Simt că viaţa mea e inutilă şi lipsită de sens, mă simt ca un vierme strivit sub bocancul lor. Pur şi simplu, viaţa mea nu a contat. Toate simţămintele asta s-au amplificat în coşmelia pe roţi pe post de mijloc de transport, în care mirosul de vomă, urină, fecale şi fum de ţigară se împleteau cu discuţiile despre puşcărie, despre tot felul de mizerii omeneşti procreate de minţi bolnave şi cu caracterele acelor oameni fără credinţă în ceva sfânt, alături de care coabitam.
Şi, în acel loc parcă rupt din iad, eram şi eu. Pentru o vină pe care nu o am. Supus unor cazne neînchipuite doar pentru vina de a exista. Şi toată această apăsătoare senzaţie de sfârşeală mă făcea să-mi doresc un singur lucru: să mor!

Lasă un răspuns

