Miercuri, 27 octombrie

Până la urmă, m-au scos astăzi la comisia de individualizare care mi-a menţinut regimul deschis. Am o stare psihică neutră, deşi acum mă gândesc doar la cum pot ajunge acasă, în Mureş.
Am avut o discuţie interesantă cu un avocat, deţinut şi el. Se pare că toţi avocaţii au acest dar al contestării argumentelor ce mă ţin aici pe mine-n viaţă. E drept, argumentele sunt pertinente şi reale. Nimeni şi nimic nu va putea determina un judecător, chiar şi de Înaltă Curte, să pronunţe o hotărâre de achitare într-un caz de condamnare cu executarea pedepsei.
În ochii lor, vinovăţia mea este atât de evidentă, încât orice contestare a vinovăţiei este desuetă şi inutilă. Ca şi în cazul Ţundrea, când după 12 ani s-a dovedit că omul a fost nevinovat (şi asta nu pentru că Justiţia română o hotărât, ci doar providenţa prin apropierea morţii la acea martoră minicinoasă), şi în cazul meu hotărârea lor de a-şi respecta deciziile este atât de puternică, încât singurul lucru care îmi rămâne de făcut e doar acela de a-mi executa pedeapsa. Fără posibilitate de contestare. Iar lucrul ăsta nu l-am înţeles eu de la bun început, m-am luptat.
Mi se părea atât de ireal faptul că minciunile unui nemernic pot fi preluate ca adevăruri juridice iar, în baza lor, ca viaţa mea să se schimbe atât de dramatic. Am fost un cetăţean cinstit şi un bun inspector, nu puteam înţelege şi accepta că al meu cuvânt nu va mai conta în această iluzie a luptei aticorupţie. Nu înţelegeam de ce, fără nici o probă concretă, cineva îmi schimbă viaţa, transformând-o în iadul de acum!

Lasă un răspuns

