Vineri, 29 octombrie

Senzaţia care mă încearcă acum este una de linişte, de familiaritate. Existenţa într-un mediu lipsit de ameninţări necunoscute, aşa cum e aici, îţi produce o linişte a sufletului. Ieri am ajuns în jurul orei 16.30 la Penitenciarul Mureş, după 16 ore de transfer. Cum nu dormisem două zile la rând, somnul a fost mai mult decât binevenit. Cinismul situaţiei e dat însă de prezenţa mea într-un alt penitenciar. Am ajuns să mă bucur de faptul că în acest penitenciar răul e mai mic. E ca şi cum te-ai bucura de faptul că e benign cancerul pe care îl ai, deci operabil. Nu mă mai gândesc de mult la lumea de afară, cea în care ar trebui să fiu. Mă gândesc doar la iadul prezent al existenţei mele insignifiante, la ce înseamnă binele şi confortul în acest mediu. Şi la curăţenie. Ooooohhh, da, curăţenie…
O cameră în care să nu respir izurile a treizeci de ţigani din Ferentari, o cameră de detenţie cu toaletă proprie. Viaţa mea a devenit atât de simplă. Dormit, mâncat, supus detenţiei. Fără vise, fără speranţe. Pentru o vină pe care nu o am. Dar această societate are nevoie de deţinuţi. Dacă nu aş fi eu, pe cine ar mai speria în Mureş posibilitatea de a face puşcărie pentru fapte de corupţie?
Exemplul meu e unul bun, e moralizator. Un inspector din Finanţe care chiar face puşcărie pentru abominabilele sale fapte de corupţie, un om care s-a îmbuibat din sudoarea poporului, care a furat banii contribuabililor, zic ei. Câţi oare dintre semenii mei ştiu că posibilitatea de a face puşcărie e atât de aproape de ei fără a fi vinovaţi de ceva?

Un răspuns to “Vineri, 29 octombrie”

  1. ..Am revenit..Deci ,nici nu vreau sa aud ca nu mai ai vise….nici sperante…Fara aceste ganduri,ce ar fi viata???…Normal ca ai sperante…speranta ca vei iesi in curand,speranta ca vei fi cu Mia,speranta ca cineva v-a vedea raul care ti l-a facut,speranta ca il v-a repara cumva….si vise..o gramada:visul ca vei fi cu sotia ta in luna de miere,visul ca ea v-a ramane insarcinata,ca vei avea copii.TOATE acestea vor deveni realitate,nu se poate altfel.Stiu ca suna super frumos,si stiu ca mie imi e foarte usor sa vb,dar eu cred in PUTEREA BINELUI ASPRA RAULUI…!!.Ma bucur ca te-ai mai „linistit”,asta e bine,si ma bucur ca poti sa-ti incarci putin bateriile in prezenta Miei si a parintilor tai…….Dumnezeu sa-ti fie aproape…..Te pup…..pe curand…

Lasă un răspuns

