Marţi, 2 noiembrie

Este una din zilele acelea în care stai şi te gândeşti la motivele pentru care viaţa e frumoasă şi merită trăită. Să te bucuri de priveliştea unui cer albastru, de imaginea tomnatică a unei păduri, de micile frumuseţi şi bucurii ale unei vieţi simple, de apropierea şi dragostea oamenilor din jurul tău.
Eu am încercat astăzi să simt asta. Însă nu am putut. Oricât de mult m-am străduit. De ce ar putea fi frumoasă viaţa pentru mine? Care sunt detaliile vieţii care îmi incumbă fericire?
Deznădejdea şi suferinţa pe care le resimt de atâta timp m-au schimbat. Ceea ce văd acum cu aceşti ochi nu mai poartă nimic din magia bucuriei de a-ţi trăi viaţa. Aşa că, contemplând porţiunea de cer vizibilă din curtea interioară a puşcăriei, nu pot să nu mă gândesc la cât de urâtă îmi poate fi această existenţă. Altă dată ştiu că îmi venea să zbor doar gândindu-mă la frumuseţea locurilor care mă înconjoară, acum, gustul amar al conştiinţei destinului meu frânt mă conectează la realitatea cruntă a vieţii mele.
Mi-am pierdut credinţa în bunătatea oamenilor. Pentru că privarea de libertate nu înseamnă doar faptul că eşti închis, e un întreg proces de dezumanizare. Eşti pus în locul în care toate defectele naturii umane sunt vizibile. De asemenea, felul în care s-a produs această condamnare m-a făcut să înţeleg lipsa de importanţă a valorilor morale, a lipsei de importanţă a unei vieţi în raport cu nevoia superioară a acestei societăţi de a conferi aparentul statut de legitimitate al funcţionării sale bazat pe respectarea drepturilor şi libertăţilor individuale.

Lasă un răspuns

