Joi, 4 noiembrie

Azi de dimineaţă am primit în sfârşit hotărârea Înaltei Curţi. „Respinge ca nefondat”, au scris ei. Sec şi scurt. Atotcuprinzător. Deşi actul în baza căruia ar fi trebuit să se iniţieze acest proces nu există, ceea ce este un adevăr atât de simplu şi verificabil, încât orice alt argument este de prisos. Acum însă, având confirmarea scrisă că eu nu am dreptul să sper la normalitate, am clacat, pur şi simplu.
Orice speranţă pusă în decursul ultimilor şase ani a fost deşartă. Orice gând având ca punct de plecare normalitatea mi-a fost ucis cu o brutalitate dezarmantă, am fost constrâns să accept faptul că speranţa spre bine mi-e interzisă. Iar planul realităţii fizice a urmat îndeaproape interdicţia speranţei.
Să exişti ştiind doar că utilitatea ta socială este aceea de a constitui un exemplu moralizator pentru alţii, calităţile tale profesionale avute la un moment dat în viaţă să se transforme în fapte penale şi implicit, în ani grei de puşcărie. Să trăieşti ştiind că puşcăria îţi va fi casă, iar monştrii din ea tovarăşi, iar lucrul acesta să apară ca evident în ultimii tăi şase ani din viaţă. Să ţi se spună dinainte cuantumul pedepsei pe care o vei primi pentru ceea ce nu ai făcut şi lucrurile să se întâmple exact în direcţia asta, indiferent de voinţa ta. Toate deciziile să ţi se circumscrie acestui unic rol în viaţă, anume de a fi stigmatizat de societate şi condamnat la o existenţă mizeră, fără ca tu să ai o vină. Să simţi că norocul tău s-a terminat brusc şi singura opţiune posibilă să fie abandonarea în faţa destinului hărăzit de alţii…

Lasă un răspuns

