Luni, 8 noiembrie

Am primit răspunsul de la A.N.P. pentru acea cerere făcută înainte de a pleca la Bucureşti şi prin care solicitam aprobarea pentru transferul meu individual şi nu prin cursă. Mi se descriu cu lux de amănunte parcursul transferului meu de la Bucureşti, cu date şi locuri. Băieţi buni, tipii ăştia din A.N.P., ce pot să mai spun…
La aproape o lună de la termenul din 14 octombrie, nici măcar nu mi se respinge cererea, ea a devenit fără obiect. Oricum, de apreciat mişcarea inteligentă făcută de cei îndreptăţiţi să aibă grijă de cei privaţi de libertate şi aflaţi în custodia lor. Îmi pun întrebarea, dacă ai deceda în puşcărie, în cât timp ţi s-ar întocmi actele de deces?
Cu cinismul specific abuzului de putere, nevoile existenţiale ale unui om sunt transformate în hârtii, răspunsuri şi aprobări, iar un act de normalitate se transformă în derizoriu. Dorinţa mea de a fi expus cât mai puţin experienţei carcerale, de a nu-mi mai încărca amintirile cu rău, a fost înlocuită cu funcţionalitatea şi eficienţa sistemului penitenciar. De fapt, iarăşi am uitat, necesităţile mele ca fiinţă umană au dispărut, sunt doar un sclav, un rebut al acestei societăţi. Şi toate astea, de ce?
Am uitat însăşi detaliile condamnării, nu mai contează ceea ce aş fi făcut sau nu, contează doar că sunt aici. E imposibil de explicat cuiva normal ce înseamnă să experimentezi ceea ce experimentez eu.
Câteodată, chiar mă întreb dacă mai sunt normal la cap. Oare starea mea psihică se încadrează în limitele normalităţii? Oare deja am clacat, dar realitatea penitenciară ascunde atât de bine defectele încât iluzia echilibrului meu psihic predomină?

Lasă un răspuns

