Joi, 11 noiembrie

Astăzi am avut parte de încă o etalare a superiorităţii prin umilinţă din partea unui gardian, geambaş de cai ca şi ocupaţie, lucrător la Penitenciar în timpul liber. Cu aroganţa specifică omului incult, acesta m-a apostrofat la intrarea în cameră ameninţându-mă că îmi taie ziua de muncă pentru că nu a semnat nimeni de ieşire din cameră pentru mine. I-am răspuns, descumpănit, că nu ştiu ce pot să fac eu în privinţa asta, aici eu nu am nici un fel de drept, cu atât mai puţin dreptul de a-mi deschide singur uşa şi de a merge, tot singur, la postul de muncă. Cu siguranţă răspunsul meu l-a întărâtat şi de acum încolo voi avea parte de un tratament „preferenţial”.
Din păcate, statutul meu actual de sclav al acestei societăţi, purtând însă apelativul gingaş de „deţinut” mă face umil şi inferior, incapabil de a mă apăra. Atributul meu de puşcăriaş mă descalifică din start în faţa celorlalţi indivizi, valori morale şi sociale, altădată atât de dragi mie, acum îmi sunt potrivnice. Şi, pentru a explicita miza acestei întâmplări până la final, trebuie să fac referiri şi la noţiunea de „zile-câştig”.
În penitenciar, la diminuarea pedepsei de executat până la liberarea condiţionată se ia în considerare şi câştigul în zile de muncă. Astfel, pentru fiecare trei zile lucrate se consideră executată o zi, fiind deci mai aproape de liberare. Deşi nu vroiam până acum să mă gândesc la asta, după episodul contestaţiei la Bucureşti, am renunţat la orice speranţă de îndreptare a acestei erori judiciare. Această pedeapsă trebuie acceptată, nu mai este nici o altă posibilitate de îndreptare, totul este pentru mine definitiv şi irevocabil.

Lasă un răspuns

