Marţi, 9 noiembrie

De ieri, registrul emoţiilor mi s-a schimbat diametral opus din cauza unei veşti de care va depinde îmbunătăţirea vieţii penitenciare. Deşi statutul meu social şi juridic nu s-a schimbat. Însă va mai dura ceva timp până la transpunerea ei în realitate, aşa că nu am decât să aştept. Parcă pentru prima dată de când sunt aici, am putut să zâmbesc, să râd, deşi zidurile puşcăriei sunt la fel de apăsătoare.
Promblema aici pentru mine e faptul că mă opun tratamentului „oferit” de ei, că nu-mi asum detenţia. Şi pentru că nu mă supun lor, aici sunt un inadaptat. Sincer, nici nu-mi doresc vreodată să mă integrez în acest mediu, dar în cele şapte luni şi ceva de detenţie ar fi trebuit să-mi uniformizez trăirile interioare şi să fiu apt pentru convieţuirea în acest mediu. Pentru toată lumea de aici, şi aici mă refer la cadre şi la codeţinuţi, e mai bine ca tu, ca individ, să accepţi această stare de sclavie, să devii o resursă ieftină la dispoziţia societăţii care te-a adus aici.
A trecut atâta timp. Am uitat ceea ce eram. Toate aceste experienţe traumatizante m-au depărtat de ceea ce-mi doream să fiu. Sunt curios să aflu dacă m-am schimbat, cel puţin din perspectiva oamenilor care m-au cunoscut în libertate. Eu simt că sunt schimbat, e normal, traiul în acest mediu m-a făcut insensibil şi mai egocentric, am învăţat să-mi dezvolt deprinderi capabile să mă ţină-n viaţă aici. Întrebarea care se pune e dacă m-am schimbat radical, dacă omul care eram odată mai există?

Un răspuns to “Marţi, 9 noiembrie”

  1. Nu,nu te-ai schimbat radical,nu cred asta.Normal ca ti-ai schimbat anumite principii,anumite deprinderi,dar insensibil…nu cred.Si spun asta din perspectiva mea,a unei persoana care te cunoaste de cel putin 25 de ani.Pt mine vei fi mereu acelasi om cu caracter frumos,acelasi om cu simtul umorului,acelasi prieten drag.Ma bucur ca ai ras,ca ai simtit bucurie.Mi-e tare dor de rasul tau,ma gandesc la tine si te aud si te vad razand.Dar v-a veni iar momentul ala…..curand.Ne vom vedea si vom povesti,de-ale nostre,din timpul scolii….si cate si mai cate…….in curand.Te pup.Fruntea sus….vei invinge.

Lasă un răspuns

